نیاز های همسر | توجه به نیازهای روحی و روانی همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا از نیاز های همسر خود اطلاع دارید؟ تداوم و پایداری یک رابطه عاشقانه در قلب زندگی زناشویی بستگی زیادی به این موضوع دارد که زن و مرد بتوانند نیازهای خود را در ضمن رابطه زناشویی بر طرف نموده و با کمال آرامش در کنار همسر خود زندگی کنند. اما برخی از زوجین به نیازهای همسر خود توجهی ندارند و یا توجه زیادی به نیازهای او نشان می‌دهند و خود را نادیده می‌گیرند. هر دو حالت منجر به نارضایتی طرفین و کاهش کیفیت رضایت زناشویی می‌شود. با آگاهی از نیازهای همسر و چگونگی برطرف کردن آن‌ها و همچنین کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید زندگی مشترک شاد و عاشقانه‌تری داشته باشید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

منبع:

نیاز های همسر

 توجه به نیازهای روحی و روانی همسر

 

 

 

مهم‌ترین نیاز های همسر

زن و مرد هر کدام  در نقش همسر وظیفه‌ای در تامین نیازهای طرف مقابل دارند و همچنین از طرف مقابل انتظار تامین نیازهای خود را نیز دارند. در ادامه به مهم‌ترین نیاز های همسر اشاره می‌شود که تامین این نیازها می‌تواند یک زندگی بی دغدغه برای هردو فرد فراهم آورد:

1. نیاز به توجه

 توجه نمودن به همسر و حفظ حرمت وی مهم‌ترین عامل در تداوم یک رابطه عاشقانه است. همسر نیاز دارد که مورد توجه قرار بگیرید، این نیاز به توجه حتی در هنگام صحبت کردن نیز احساس می‌شود. وقتی وی شروع به صحبت می‌کند، دوست دارد که توسط همسر خود شنیده شود. گوش کردن به صحبت‌های او با تمام توجه، باعث می‌شود وی حس ارزشمندی کرده و از اینکه مورد توجه قرار گرفته خوشحال شود.

2. نیاز به مهربانی و محبت

عطوفت و مهربانی که زن یا مرد نسبت به همسر خود ابراز می‌کند، روح  و روان همسر را سرشار از لذت می‌نماید. زن یا مرد نیاز دارد که با وی با مهربانی برخورد شود و مورد لطف قرار بگیرد. این نیاز بلاخص در مورد زنان که دارای ویژگی‌های شخصیتی حساس و رمانتیک هستند بیشتر احساس می‌شود. وقتی زن مورد مهربانی از طرف همسر خود قرار بگیرد، کانون خانواده فضای گرم‌تر و صمیمانه‌تر را تجربه خواهد کرد.

تماس با مشاور

3. نیاز های همسر | احترام به خواسته‌های یکدیگر

زن یا مرد بودن جدای از نقش همسری، دارای شخصیت‌هایی کاملا مستقل هستند که احساسات، افکار و خواسته‌هایی متفاوت دارند. مردان دوست دارند که هر روز موفقیت‌های بیشتری کسب کنند و برای رسیدن به این هدف ممکن است نیازمند باشند مدت زمان بیشتری کار کنند. زنان دوست دارند که به دوستان و آشنایان خود سر بزنند و یا به طور مستقل فعالیت آزادانه داشته باشند. در این موارد بهتر است زن و مرد با کمال متانت و منطق با یکدیگر به گفتگو بنشینند و با توجه به خواسته‌های همسر خود بهترین تصمیمات را بگیرند.

4. رابطه جنسی

 یکی از دلایل گرایش زن و مرد به ازدواج و تشکیل خانواده برقراری رابطه جنسی است. مردان گرایش زیادی به این رابطه دارند و این در حالی است که زنان بیشتر به نوازش عاشقانه نیازمند هستند. توجه به این موضوع می‌تواند در تداوم زندگی زناشویی نقش بسزایی داشته باشد. مردان باید بدانند که همسرشان دوست دارد مورد نوازش قرار بگیرد. به این ترتیب رابطه لذت بخش‌تر خواهد بود و حتی مردان نیز لذت بیشتری خواهند برد.

5. نیاز های همسر | نیاز مالی

 اگر چه به طور معمول رایج است که مردان، نان آور خانواده باشند و هزینه‌های زندگی را تامین نمایند اما این تامین هزینه‌ها باید در کمال حفظ حرمت زن باشد. زن نباید این احساس را داشته باشد که برای دریافت کردن پول از جانب همسر خود، مورد تحقیر قرار می‌گیرد. بنابراین پسندیده است که مردان مبالغی را روزانه در منزل بگذارند تا همسر با حفظ غرور بتواند آن را برداشته و خرج نماید.

6. نیاز به حمایت کننده

زنان به دلیل شرایط جسمانی خود معمولا آسیب پذیرتر و شکننده‌تر هستند. این در حالی است که مردان در زمان تصمیم گیری‌های خود دوست دارند یک حامی داشته باشند که آن‌ها را تشویق نماید. به همین دلیل هیچ تفاوتی نمی‌کند که نیاز به حامی از طرف زنان بیشتر احساس می‌شود یا از طرف مردان، هر دو آن‌ها در زمان و شرایط خاصی به یک حامی نیاز پیدا می‌کنند. و وقتی همسر وظایف حمایت کنندگی عاطفی و جسمانی خود را به نحو احسن انجام دهد، وابستگی روحی بین زن و شوهر افزایش می‌یابد.

7. نیاز های همسر | قدردانی و تشکر کردن

معمولا زن ساعت‌ها در منزل به کار می‌پردازد و فضای خانه را مرتب می‌کند و یا مرد مدت زمان زیادی کار کرده و خسته می‌شود. در این حالت هر دو نیاز دارند که توسط همسر خود درک شوند. با قدردانی از زحمات همسر، وی مشتاق‌تر می‌شود که خدمات بیشتری به همسر خود ارائه دهد زیرا می‌داند که او ارزش این زحمات را می‌فهمد و برای او ارزش قائل است.

 

بیشتر بخوانید : مهارت های لازم برای ازدواج | شایستگی های لازم برای ازدواج

 

نتیجه‌گیری

اگر چه نیازهای فوق به طور مشترک در بین زن و مرد وجود دارد اما برخی از این نیاز‌ها در زن و برخی در مرد نمود بیشتری دارد. به عبارت دیگر بنابر ویژگی‌های شخصیتی زن و مرد می‌توان نیازهای اساسی هر کدام را در موارد به خصوصی طبقه بندی کرد. زنان به محبت بیشتر نیازمند هستند و هر چقدر بیشتر مورد توجه و محبت قرار بگیرند به همان نسبت مردان، شاهد یک زندگی عاشقانه و رمانتیک خواهند بود. زنان نیز باید بدانند که مردان احتیاج دارند که غرور و شخصیت خود را حفظ کنند. بنابراین باید به همسر خود اعتماد بیشتری داشته باشید و به غرور او لطمه نزنید. برای کسب اطلاعات در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

_مهم‌ترین نیاز های همسر چیست؟

زن و مرد هر کدام در نقش همسر یک سری نیازهای مشترک و یک سری نیازهای مخصوص به خود را دارند برای مثال مردها نیاز به دریافت احساس قدرت ازجانب همسر داشته و زنان نیاز به محبت بیشتری دارند. زن و مرد هر دو نیاز به احترام و درک یکدیگر در شرایط مختلف زندگی را دارند.

_چگونه می‌توان نیاز های همسر را تامین کرد؟

برای تامین نیاز های همسر ابتدا باید این نیازها شناخته شود. زن و مرد دنیای متفاوت و نیازهای میتقلی دارند. شناخت دنیای زن‌ها توسط مردان و برعکس باعث می‌شود هر دو طرف بتوانند زندگی عاشقانه و بدون تنشی را برای یکدیگر فراهم نمایند. با کمک گرفتن از یک روانشناس می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

 

شماره تماس ذهن نومنبع:

نیاز های همسر

 توجه به نیازهای روحی و روانی همسر

 





:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: